Календар излета, екскурзија (шк. 2021/2022.)
Излети и екскурзије
ПЛАН И ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈЕ УЧЕНИКА 1. РАЗРЕДА
1.Образовно – васпитни циљеви и задаци екскурзије
– Циљ екскурзије,као облика образовно- васпитног рада, је упознавање ученика са појавама и односима у природној и друштвеној средини, упознавање са културним, историјским и духовним наслеђем и привредним достигнућима краја који обилазе.
–Задаци екскурзије су:
– проучавање објеката и појава у природи;
– уочавање узрочно- последичних односа у конкретним природним и друштвеним
условима;
– развијање интересовања за природу и еколошких навика;
– упознавање начина живота и рада људи појединих крајева;
– развијање позитивног односа према националним,културним и естетским вредностима,спортским потребама и навикама,развијање позитивних социјалних односа;
– схватање значаја здравља и здравих стилова живота;
– подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја и импресија према крају који обилазе и упознају.
ПАРТИЈА 1 | |
Дестинација | Бајина Башта, Перућац, Митровац, Калуђерске Баре(ергела коња,црква), Бајина Башта |
Програм путовања | Организација и реализација екскурзије за ученике 1. разреда.
Окупљање ученика и одељенских старешина планиран је око 8:30 часова испред спортске хале у Бајиној Башти.Уз присуство директора школе обавиће се преглед аутобуса од стране полицијске управе.Ученици би били смештени у два аутобуса.
Полазак је планиран око 9:00,и у Прерућац би требали стићи око 9.30 часова.По доласку у Перућац уследиће доручак,затим обилазак реке Врело,фотографисање,упознавање са најкраћом реком у Европи.Посета рибњаку и упознавање са начином рада истог.Потом ће водич упознати ученике са животом и радом људи на том простору у прошлости,као и културно-историјским споменицима тог краја…Након тога,уследиће наставак пута ка Митровцу.
Пут настављамо око 10.30 ка Митровцу.Обилазак Тепих ливаде,Центра за посетиоце ( едукативни филм о биодиверзитету,ретким и угроженим врстама флоре и фауне Националног парка Тара,…куповина сувенира,..) Заједничка шетња обележеном стазом… Следеће одредиште биће Тара и обилазак ергеле коња,где ћемо се задржати до 13:30. Најпре ће се деца упознати са изгледом и начином живота коња. Касније ће моћи ко жели да уз помоћ инструктора прошета коња.Затим ћемо посетити цркву. Посета Тари завршиће се на Калуђерским Барама,где је обављен ручак,освежење,пауза за игру и куповина сувенира .
Око 15:00 часова кренућемо за Бајину Башту.
|
Трајање | један дан |
Време реализације | Мај – јун 2022.године |
Превоз | Превоз удобним,туристичким аутобусима високе класе који поседују документацију о техничкој исправности,у складу са прописима о ванлинијском аутобуском саобраћају и организацији и реализацији путовања ученика Основних школа старости до 10 година. |
Аранжман обухвата | -превоз
-посету Перућцу -посету Митровцу -посету ергели коња -посета цркви -посета Калуђерским Барама -пратњу лиценцираног водича |
Максималан број ученика | На екскурзију ће ићи око 96 ученика
Минимум 60% – 60 ученика |
Број одељењских старешина |
Шест наставника: Наташа Јовановић,Драган Ресимић ,Наташа Милановић, Ана Баштовановић, Милена Вукашиновић и Стана Митровић (ИО Пилица)
Јована Божић (пратилац) |
Пратиоци групе које обезбеђује понуђач |
-лиценцирани туристички водич |
ПЛАН И ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈЕ УЧЕНИКА 2. РАЗРЕДА
1.Образовно – васпитни циљеви и задаци екскурзије
– Циљ екскурзије, као облика образовно- васпитног рада, је упознавање ученика са појавама и односима у природној и друштвеној средини, упознавање са културним, историјским и духовним наслеђем и привредним достигнућима краја који обилазе.
–Задаци екскурзије су:
– проучавање објеката и појава у природи;
– уочавање узрочно- последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима;
– развијање интересовања за природу и еколошких навика;
– упознавање начина живота и рада људи појединих крајева;
– развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима, спортским потребама и навикама, развијање позитивних социјалних односа;
– схватање значаја здравља и здравих стилова живота;
– подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја и импресија према крају који обилазе и упознају. |
- Садржаји којима се постављени циљеви остварују
– Упознавање са парком природе Мокра Гора
– Обилазак Дрвенграда
– Посета извору Беле воде
– Обилазак главне железничке станице и станице Јатаре
– Посета парку дечије радости ,,Бели јелен“ у селу Љубање
- Планирани број ученика: 91
– На екскурзију ће ићи најмање 60% ученика 2.- 3. разреда.(око 55 ученика)
- Носиоци предвиђених садржаја и активности:
-Носиоци предвиђених садржаја и активности су учитељи другог разреда:
Катарина Тришић Матић, Биљана Злојутро, Гордана Аћимовић, Снежана Аксентијевић (ИО Пилица)
- Трајање екскурзије:
-Екскурзија је једнодневна.
- Путни правац:
Бајина Башта – Калуђерске Баре – Мокра Гора – Бела Земља – Љубање – Ужице – Кадињача – Бајина Башта
- Техничка организација:
-За техничку организацију екскурзије задужена је агенција.
- Начин финансирања:
-Екскурзију финансирају родитељи ученика.
Катарина Тришић Матић, Биљана Злојутро, Гоца Аћимовић, ,Снежана Аксентијевић
ПЛАН И ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈЕ УЧЕНИКА 3. РАЗРЕДА
1.Образовно – васпитни циљеви и задаци екскурзије
– Циљ екскурзије, као облика образовно- васпитног рада, је упознавање ученика са појавама и односима у природној и друштвеној средини, упознавање са културним, историјским и духовним наслеђем и привредним достигнућима краја који обилазе.
–Задаци екскурзије су:
– проучавање објеката и појава у природи;
– уочавање узрочно- последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима;
– развијање интересовања за природу и еколошких навика;
– упознавање начина живота и рада људи појединих крајева;
– развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима, спортским потребама и навикама, развијање позитивних социјалних односа;
– схватање значаја здравља и здравих стилова живота;
– подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја и импресија према крају који обилазе и упознају. |
- Садржаји којима се постављени циљеви остварују
– Упознавање с прошлошћу и културном баштином завичаја- етно село Сирогојно
– Уочавање облика рељефа и природно –географских одлика Стопића пећине
– Развијање способности оријентације у простору и времену ;
– Обилазак Дино парка на Златибору
– Шетња око новоуређеног језера у центру Златибора(уочавање биљног и животињског света )
- Планирани број ученика: 96
– На екскурзију ће ићи најмање 60% ученика 3. разреда( око 50 ученика )
- Носиоци предвиђених садржаја и активности:
-Носиоци предвиђених садржаја и активности су учитељи трећег разреда:
Снежана Живановић, Данка Гавриловић , Светлана Бошковић, Верица Јовановић , Љубица Сарић,Катарина Радовановић.
- Трајање екскурзије:
-Екскурзија је једнодневна.
- Путни правац:
Бајина Башта – Сирогојно – Стопића пећина – Златибор ( Дино парк ) – Бајина Башта
- Техничка организација:
-За техничку организацију екскурзије задужена је агенција.
- Начин финансирања: –Екскурзију финансирају родитељи ученика.
-Екскурзију финансирају родитељи ученика.
ПЛАН И ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈЕ УЧЕНИКА 4. РАЗРЕДА
1.Образовно – васпитни циљеви и задаци екскурзије
– Циљ екскурзије, као облика образовно- васпитног рада, је упознавање ученика са појавама и односима у природној и друштвеној средини, упознавање са културним, историјским и духовним наслеђем и привредним достигнућима краја који обилазе.
–Задаци екскурзије су:
– проучавање објеката и појава у природи;
– уочавање узрочно- последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима;
– развијање интересовања за природу и еколошких навика;
– упознавање начина живота и рада људи појединих крајева;
– развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима, спортским потребама и навикама, развијање позитивних социјалних односа;
– схватање значаја здравља и здравих стилова живота;
– подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја и импресија према крају који обилазе и упознају. |
- Садржаји којима се постављени циљеви остварују
– Упознавање са културно- историјским знаменитостима Ваљева и околине
– Обилазак Бранковине, родног места Десанке Максимовић, места на коме је сахрањена
– Посета музеју, Муселимов конак
– Обилазак ужег центра града Ваљева, Тешњар
- Планирани број ученика: 87
– На екскурзију ће ићи најмање 60% ученика 4. разреда.(око 50 ученика)
- Носиоци предвиђених садржаја и активности:
-Носиоци предвиђених садржаја и активности су учитељи другог разреда:
Снежана Тришић Јевтић, Вера Радуловић, Ана Ђокић Стаменић, Весна Средојевић (ИО Пилица), Ивана Ђукановић, Драгана Недељковић (педагошки асистент).
- Трајање екскурзије:
-Екскурзија је једнодневна.
- Путни правац:
Бајина Башта – Бранковина – Ваљево- Бајина Башта
- Техничка организација:
-За техничку организацију екскурзије задужена је агенција.
- Начин финансирања:
-Екскурзију финансирају родитељи ученика.
ПЛАН И ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈЕ УЧЕНИКА 5. РАЗРЕДА
- Образовно-васпитни циљеви и задаци екскурзије
– Циљ екскурзије:
а. Образовни: Ученици ће непосредно упознати културно наслеђе и привредно достигнуће западног дела Србије, тј. Подриња. Током екскурзије имаће могућност да прошире знања и стекну нова знања о географском положају и карактеристикама рељефа, површинских вода и климе тог подручја.Упознаће његове културно-историјске и природне вредности.
б. Васпитни: Социјализација ученика, развијање другарских односа и међусобне сарадње, уважавања, толеранције, одговорног односа према себи, другима и окружењу.
-Задаци екскурзије:
– Упознавање начина живота и рада људи других крајева Србије;
– Развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима као и позитивним социјалним односима;
– Развијање интересовања за природу и еколошке навике.
- Садржаји којима се постављени циљеви остварују
– Полазак 7 .00 час Бајина Башта
– Обилазак Соко Града и упознавање са лепотама тог краја ( црква и манастирски конак);
-Пауза Сунчана река –освежење , тоалет.
– Обилазак Лознице и упознавање са историјатом места;
– Посета манастиру Троноши и малом музеју у оквиру манастирског поседа посвећеног првим школама у Србији ( школа коју је похађао Вук Стефановић Караџић);
– Облазак Тршића, родног места и куће Вука Стефановића Караџића;
– Обилазак Бање Ковиљаче и упознавање са једном од најлепших бања у Србији.
- Планирани број ученика:
-бр.ученика 101
– број наставника 5 , један педагошки асистент
– На екскурзију ће ићи најмање 60% ученика 5. разреда (око 50 ученика)
- Носиоци предвиђених садржаја и активности:
– Носиоци предвиђених садржаја и активности су професори предметне наставе и одељенске старешине 5. разреда:
Драгица Борањац, Весна Џекулић, Бранка Арсенијевић, Слађана Арсић и Никола Стаменић ( ИО Пилица , Наташа Марковић-П.асистент).
- Трајање екскурзије:
– Екскурзија је једнодневна.
- Путни правац:
– Бајина Башта – Соко Град – Лозница – Троноша – Тршић – Бања Ковиљача – Бајина Башта.
- Техничка организација:
– За технишку организацију екскурзије задужена је агенција.
- Начин финансирања:
– Екскурзију финансирају родитељи ученика.
ПЛАН И ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈЕ УЧЕНИКА 6. РАЗРЕДА
Дестинација | Бајина Башта – Ужице – Чачак – Топола – Опленац – Аранђеловац – Лазаревац – Ваљево – Бајина Башта |
Програм путовања | Полазак у јутарњим сатима испред Спортске хале, око 7 часова. Путовање до Тополе са првом паузом у Тучкову, у ресторану Мерак.
Обилазак Карађорђеве куће и цркве; шетња ка Опленцу, обилазак задужбине Краља I Петра Карађорђевића у којој се налази гробница династије Карађорђевић. Наставак пута ка Аранђеловцу где је предвиђена пауза за ручак и шетња Великим парком. Наставак пута према Лазаревцу, граду где се налази спомен-костурница где леже остаци српских војника из Првог светског рата. Повратак у Бајину Башту са паузом на изласку из Ваљева – ресторан Дуга. Долазак у Бајину Башту испред Спортске хале (око 20 часова). Ученицима из Пилице омогућити превоз до Пилице. |
Трајање | Један дан |
Време реализације | Мај – јун 2022. |
Аранжман обухвата: | УЛАЗНИЦЕ: урачунати у цену излета све улазнице које се плаћају. |
Максималан број ученика | Пет одељења шестог разреда у којима има укупно 104 ученика. |
Број одељењских старешина | Одељења и одељењске старешине (пет):
VI/1: Жељко Станојевић VI/2: Радмила Тутић VI/3: Весна Јекић VI/4: Тихана Пурић VI/5 Пилица: Силвана Штрбац |
Пратиоци групе које обезбеђује понуђач | Агенција мора обезбедити водича уз сваку групу. |
Превоз:
Висококомфорним, високоподним туристичким аутобусом (телевизор, клима, фрижидер, двд) и то до 5 година старости, на релацији по програму који испуњава одредбе Закона о превозу друмском саобраћају („Сл. гласник РС“, бр. 46/95, 66/2001, 61/2005, 91/2005, 62/2006, 31/2011 и 68/2015 – др. закони) и Закона о безбедности саобраћаја на путевима (Сл. Гласник РС“, бр. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 – одлука УС, 55/2014, 96/2015 – др.)
ПЛАН И ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈЕ УЧЕНИКА 7. РАЗРЕДА
Циљ екскурзије
-Упознавање ученика са појавама и односима у природној и друштвеној средини
-Упознавање са културним , историјским и духовним наслеђем краја који обилазе
-Упознавање са привредним достигнућима краја који обилазе
Задаци екскурзије:
-Проучавање објеката и појава у природи и друштвеној заједници
-Развијање интересовања за географију, културу и историју своје земље
-Развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима
-Упознавање са начином живота и рада људи појединих крајева
-Развијање позитивних социјалних односа
Садржаји којима се постављени циљеви остварују:
-Упознавање са културно-историјским знаменитостима Новог Сада, Сремске Митровице и Суботице
-Обилазак Музеја Срема у С. Митровици
-Посета Петроварадинској тврђави
-Обилазак природног резервата Палић и палићког зоолошког врта
-Посета Карловачкој гимназији у Сремским Карловцима
Планирани број ученика: 84
Носиоци садржаја и активности: Вођа пута, одељењске старешине седмог разреда, педагог и директор школе
Трајање екскурзије: два дана
Путни правац: Бајина Башта- Ковиљача (Сунчана река)- Сремска Митровица –Петроварадин – Суботица – Сремски Карловци – Шабац – Ваљево – Бајина Башта
Програм путовања : Полазак Бајина Башта –јутарњи часови 7.00.час , краћа пауза освежење и тоалет,
„Музеј Срема“ у Сремској Митровици- обилазак музеја са експонатима из римског периода који сведочи о римском граду Сирмијуму, као и разгледање природњачке збирке.
Петроварадин- посета Петроварадинској тврђави са циљем да деца стекну сазнања о њеној изградњи и улози у прошлости, посета музеју, као и посматрање Новог Сада са тврђаве.
Пролазак кроз Нови Сад ради упознавања знаменитости града, важних историјских, верских и културних објеката и разгледање центра града.
Суботица- смештај ученика у хотелу, дружење на вечерњој журци , а сутрадан одлазак на Палић и обилазак зоолошког врта са елементима ботаничке баште. По повратку у Суботицу предвиђен је обилазак Градске куће и центра града.
Сремски Карловци- обилазак Карловачке гимназије и упознавање са њеном историјом, вредном библиотеком и изложбом минерала.Повратак за Бајину Башту
Техничка организација: Туристичка агенција
Начин финансирања: Екскурзију финансирају родитељи ученика
ПЛАН И ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈЕ УЧЕНИКА 8. РАЗРЕДА
Циљ екскурзије
-Упознавање ученика са појавама и односима у природној и друштвеној средини
-Упознавање са културним , историјским и духовним наслеђем краја који обилазе
-Упознавање са привредним достигнућима краја који обилазе
Задаци екскурзије:
-Проучавање објеката и појава у природи и друштвеној заједници
-Развијање интересовања за географију, културу и историју своје земље
-Развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима
-Упознавање са начином живота и рада људи појединих крајева
-Развијање позитивних социјалних односа
Садржаји којима се постављени циљеви остварују:
-Упознавање са културно-историјским знаменитостима Новог Сада, Сремске Митровице и Суботице
-Обилазак Музеја Срема у С. Митровици
-Посета Петроварадинској тврђави
-Обилазак природног резервата Палић и палићког зоолошког врта
-Посета Карловачкој гимназији у Сремским Карловцима
Планирани број ученика: 109
Планирани број наставника 5.
Врене реализације : крај маја – почетак јуна
Носиоци садржаја и активности: Вођа пута, одељењске старешине осмог разреда, педагог и директор школе
Трајање екскурзије: два дана
Путни правац: Бајина Башта- Ковиљача (Сунчана река)- Сремска Митровица –Петроварадин – Суботица – Сремски Карловци – Шабац – Ваљево – Бајина Башта
Програм путовања : Полазак Бајина Башта –јутарњи часови 7.00.час , краћа пауза освежење и тоалет,
„Музеј Срема“ у Сремској Митровици- обилазак музеја са експонатима из римског периода који сведочи о римском граду Сирмијуму, као и разгледање природњачке збирке.
Петроварадин- посета Петроварадинској тврђави са циљем да деца стекну сазнања о њеној изградњи и улози у прошлости, посета музеју, као и посматрање Новог Сада са тврђаве.
Пролазак кроз Нови Сад ради упознавања знаменитости града, важних историјских, верских и културних објеката и разгледање центра града.
Суботица- смештај ученика у хотелу, дружење на вечерњој журци , а сутрадан одлазак на Палић и обилазак зоолошког врта са елементима ботаничке баште. По повратку у Суботицу предвиђен је обилазак Градске куће и центра града.
Сремски Карловци- обилазак Карловачке гимназије и упознавање са њеном историјом, вредном библиотеком и изложбом минерала.Повратак за Бајину Башту
Техничка организација: Туристичка агенција
Начин финансирања: Екскурзију финансирају родитељи ученика
Техничке карактеристике за све екскурзије.
У цену екскурзије урачунати:
ПРЕВОЗ: Висококомфорним, високоподним туристичким аутобусом са свом исправном пратећом опремом (телевизор, видео, клима) и професионалним возачима са довољним бројем седећих места по спецификацији ученика. Сваки ученик и наставник, односно учитељ или пратилац ученика морају имати своје седиште на релацији по програму који испуњава одредбе Закона о превозу у друмском саобраћају, Закона о безбедности саобраћаја на путевима и Правилника о начину обављања организованог превоза ученика. („Сл. гласник РС“, бр. 46/95, 66/2001, 61/2005, 91/2005, 62/2006, 31/2011 и 68/2015 – др. закони) и Закона о безбедности саобраћаја на путевима (Сл. Гласник РС“, бр. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 – одлука УС, 55/2014, 96/2015 – др.)
Није дозвољено ученике превозити комбијем. За екескурзије на дужим релацијама , (виши разреди) аутобус може бити дабл декер. Не сме бити дељења ученика истог одељења у два аутобуса, тј. сви ученици истог одељења морају бити у истом аутобусу.
Аутобуси који врше организовани превоз ученика морају поседовати сва средства, исправе, прибор и обавештења прописана Правилником о начину обављања организованог превоза деце. Понуђач је у обавези да пре реализације превоза за сваки аутобус обезбеди сву потребну документацију о техничкој исправности истих. Непосредно пре отпочињања путовања органи унутрашњих послова извршиће контролу документације и техничке исправности сваког возила за превоз ученика. Уколико се утврди неисправност документације или возила, као и разлог у погледу психофизичке способности возача, директор (односно стручни вођа путовања) обуставиће путовање све док се уочене неправилности у потпуности не уклоне. У одласку и повратку ученицима мора бити обезбеђена пауза на оним местима где ће исти моћи да користе тоалете и где постоји продавница, како би могли да купе нешто за ужину и освежење.
– Туристички водич : Све екскурзије требају имати обезбеђеног туристичког водича.
– Гратис :
– за ученике- На 15 плативих ученика 1 гратис , близанци 1 гратис.
– Гратис за све наставнике (превоз, пансион код дводневних)
– Накнада наставницима за бригу о деци урачуната у укупну цену по ученику:
– Улазнице – урачунате у укупну цену по ученику.
Агенцуја обавезна да обезбеди: Лекар пратилац – За дводневне екскурзије;
НАПОМЕНА: Екскурзија се изводи, за сваку партију, ако се изјасни 60% ученика по изјашњавању родитеља након избора понуде.